logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 15 martie 2018

Primăria Sectorului 2 întârzie adoptarea unui caiet de sarcini al licitaţiei pentru serviciile de salubritate

– Contractul de salubritate curent a fost semnat acum 19 ani, iar o nouă licitație ar fi trebuit organizată încă din 2004
– Deşi în 15 februarie 2018 un caiet de sarcini ar fi trebuit să fie elaborat de către un consultant, Primăria Sectorului 2 nu prezintă spre adoptare nici acest caiet de sarcini
– Primăria Sectorului 2 tergiversează organizarea unei licitaţii pentru serviciile de salubritate prin neadoptarea caietului de sarcini

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de încălcare a legii în cadrul Primăriei Sector 2. Primăria Sectorului 2 tergiversează cu bună știință punerea în aplicare a unei decizii a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare. Un prim pas spre realizarea acestei obligaţii care îi revine Primăriei este elaborarea unui caiet de sarcini pentru licitaţie. În paralel, în cadrul documentului “Strategie Locală de Dezvoltare Durabilă” se observă că salubritatea este principala problemă invocată de cetățenii din Sectorul 2.

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată și, implicit, era împiedicată concurența și încălcată legea în vigoare.
Prin sentinţa civilă nr. 2774 din 28 octombrie 2015, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Primăria Sectorului 2 să elaboreze în termen de o lună caietul de sarcini. În loc să-şi îndeplinească această obligaţie, Primăria Sectorului 2 a preferat să o ignore şi să formuleze recurs, întârziind elaborarea şi adoptarea caietului de sarcini.
Deşi din 15 februarie 2018 ar fi trebuit să existe un caiet de sarcini elaborat de către un consultant, Primăria Sectorului 2 nu a prezentat şi nu prezintă Consiliului Local spre aprobare caietul de sarcini.
Prelungirea nelegală a contractului de salubritate semnat în 1999 încalcă flagrant legea și alimentează nemulțumirile cetățenilor din sector, vădit deranjați de calitatea slabă a serviciilor prestate de firma de salubritate, precum şi de preţul serviciilor obţinut prin negocieri oculte în locul unei licitaţii transparente şi organizate în mod legal.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au depus:
1. Proiectul de hotărâre privind atribuirea prin licitaţie publică a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să elaboreze în sfârşit caietul de sarcini, respectând astfel decizia Consiliului Concurenţei şi sentinţa Curţii de Apel Bucureşti. A trecut o lună de la data la care acest caiet trebuia finalizat de către un consultant şi proiectul de adoptare încă nu a fost depus în Consiliu. Nu vom tolera prelungirea acestei încălcări a legii. Aşa cum am mai anunţat, consilierii USR Sector 2 speră ca la următoarea ședință a Consiliului Local Sector 2 să deblocăm problema caietului de sarcini şi astfel să se poată organiza cât mai rapid licitaţia, spre binele cetățenilor din sector.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, http://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.
Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro