logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 28 februarie 2018

Primăria Sectorului 2 încalcă legea şi plăteşte 24 milioane de lei, fără licitaţie, pentru 120 de utilaje pe zi. Însă când ninge, pe stradă ies cel mult 60 de utilaje, adică cel mult jumătate din numărul de utilaje plătite.

– Deszăpezirea se face în baza unor acte adiţionale la contractul de salubritate curent
– În fiecare an, în luna noiembrie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional prelungind încălcarea legii
– Valoarea actului adiţional semnat pentru această iarnă este de 23.998.182 lei
– În fiecare zi fără zăpadă începând cu 15 noiembrie se plătesc 84 de utilaje pentru “aşteptare”. În fiecare zi cu zăpadă se plătesc 120 de utilaje pentru “acţiune”.

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de încălcare a legii în cadrul Primăriei Sector 2. Primăria Sectorului 2 tergiversează cu bună știință punerea în aplicare a unei decizii a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare, care include şi deszăpezirea. În loc să organizeze licitaţie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional, prelungind încălcarea legii. Prin acest act adiţional se plătesc 120 de utilaje, însă în realitate sunt cel mult 60 de utilaje pe străzi.
Iată comunicatele de presă ale Primăriei Municipiului Bucureşti cu privire la numărul de utilaje în “acţiune”:
– 60 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6932
– 53 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6934
– 52 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6935

Iată şi actul adiţional încheiat fără licitaţie:
http://public.ps2.ro:3012/01%20Primaria%20Sectorului%202/Contracte/Salubritate-deszapezire/2017-11-15%20107681%20act%20aditional%20nr.%2058%20deszapezire.pdf

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare şi deszăpezire în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată. Implicit, era împiedicată concurența și era încălcată legea în vigoare.
Prelungirea nelegală, prin acte adiţionale, a contractului de salubritate semnat în 1999 încalcă flagrant legea și alimentează nemulțumirile cetățenilor din sector, vădit deranjați de calitatea slabă a serviciilor de deszăpezire prestate de firma de salubritate, precum şi de preţul serviciilor obţinut prin negocieri oculte în locul unei licitaţii transparente şi organizate în mod legal.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au depus:
1. Proiectul de hotărâre privind atribuirea prin licitaţie publică a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să înceteze plata nelegală pentru 120 de utilaje, deşi în realitate cel mult jumătate din aceste utilaje lucrează atunci când e nevoie de ele. Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să organizeze licitaţia pentru servicii de deszăpezire, la fel ca şi pentru serviciul de salubritate, respectând legile în vigoare şi decizia Consiliului Concurenţei.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, http://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.
Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro