fbpx

Consiliul Local Sector 2

În aprilie 2016, Uniunea Salvați România (pe atunci Uniunea Salvați Bucureștiul) a obținut un scor neașteptat pe București – 30,52% pentru Nicușor Dan în cursa pentru Primăria Bucureștiului. În Sectorul 2, USB a avut un scor care i-a permis trimiterea a cinci consilieri in Consiliul Local Sector 2.

Consilierii noștri lucrează pentru dumneavoastră și încearcă să demonteze un sistem învechit bazat pe mica înțelegere și avantaje proprii. În această pagină găsiți lista cu consilierii USR Sector 2, comunicatele de presă emise de ei și, nu în ultimul rând, proiectele depuse de consilierii noștri și cele aprobate.

Program de audiențe

Începând cu 24.08.2016, consilierii USR Filiala Sector 2 vă aşteaptă, în fiecare miercuri între orele 17-19, la sala de audienţe de la parterul primăriei Sectorului 2 (cea folosită şi de primarul sectorului 2).

Adresa Primăriei Sector 2: Str. Chiristigiilor nr. 11-13 (Obor)

Vă rugăm să ne contactaţi înainte, prin email la s2[at]usr.ro sau prin mesaje pe pagina Facebook a filialei, pentru a putea face o mică programare.

Noutăți, știri, evenimente

Comunicat de presă – USR Sector 2 contestă la tribunal, ANSPDCP și Consiliul Concurenței taxa de habitat impusă abuziv cetățenilor

Comunicat de presă – 8 ianuarie 2019

USR Sector 2 contestă taxa de habitat de 13,23 lei/persoana/lună, impusă abuziv cetățenilor. Primarul și majoritatea Consilierilor locali ai Sectorului 2, cu excepția celor de la USR, au adoptat la foc automat 4 Hotărâri de Consiliu Local în ședințele din 4 și 13 decembrie 2018.

Reamintim că anul trecut a mai existat o situație similară în Sectorul 4. Atunci, tot USR a contestat cu succes impunerea unei taxe pentru salubrizare în Sectorul 4. Natura „abuzivă” a acestei taxe a fost demonstrată de o hotărâre judecătorească.

Vă prezentăm mai jos o imagine de ansamblu a particularităților taxei de habitat din Sectorul 2:

  • Deși PSD și PNL au promis “taxa 0” în campanie, am ajuns în situația ca Sectorul 2 să aibă cea mai mare taxă din țară – taxă votată atât de consilierii PSD, cât și de cei ai PNL.
  • În plus, s-a votat chiar și o suprataxă ce poate ajunge până la 50% din valoarea taxei. Astfel, de exemplu, o familie cu 2 copii vor plăti aproape 1000 lei/ an pentru gunoi.
  • Cetățeanul nu este încurajat să colecteze selectiv, căci plata pentru gunoiul produs nu se face după principiul “pay as you throw”. Mai mult, operatorul de salubritate este bonificat pentru un grad scăzut de colectare.
  • Există o hotărâre a ÎCCJ ce obligă la organizarea unei licitații pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare. Cu toate acestea, este evident că se fac eforturi pentru blocarea organizării licitației. Astfel, se adoptă o serie de hotărâri  la foc automat și fără dezbatere publică, ce favorizează actualul operator de salubrizare și defavorizează cetățenii.
  • Prețul din 2018 pentru același serviciu a crescut în 2019 cu peste 50% – întreg cuantumul taxei fiind calculat după un algoritm arbitrar. În schimb, acum cetățeanul are și mai puțin control asupra rezultatelor operatorului de salubrizare, căci nu mai are contract direct cu operatorul.
  • În formularul declarației de impunere pentru stabilirea taxei de habitat, se cer atât numele și prenumele celor care locuiesc la unitatea locativă a contribuabilului, cât și CNP-ul și calitatea față de proprietar. Din punctul USR de vedere, astfel de informații sunt excesive. Până în prezent, atât la asociația de proprietari, cât și la încheierea contractelor individuale, salubrizarea a funcționat corect: se comunica doar numărul persoanelor, nu și datele lor cu caracter personal.

Primul pas pe care USR Sector 2 îl face este o plângere prealabilă adresată Primarului și Consiliului Local (depusă pe 8.01.2019), în care atragem atenția asupra ilegalităților din Hotărârile de Consiliu Local. Dacă aceasta nu va fi soldată cu succes, ne vedem nevoiți să acționăm în justiție Primăria și Consiliul Local.

Tot astăzi, 8.01.2019, am formulat o sesizare la ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal), deoarece considerăm că informațiile cerute în formularul declarației de impunere sunt excesive și nu respectă Regulamenul General de Protecție a Datelor.

În zilele următoare, USR Sector 2 va sesiza și Consiliul Concurenței pentru a obține o opinie cu privire la starea condițiilor contractuale dintre Primăria Sectorului 2 și Supercom, fără organizarea unei licitații.

Noi, USR Sector 2,  vom lupta cu toate mijloacele pentru a ne urma principiile în care credem: transparență, un sector curat, cu o colectare selectivă făcuta corect și eficient. Susținem organizarea licitației pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare și organizarea salubrizării stradale, deszăpezirii și colectării deșeurilor în folosul oamenilor.

Raport de activitate 2017 Consilieri Locali USR Sector 2

În 2016 am promis cetățenilor că vom schimba modul în care se face administrația publică în Sectorul 2. Am reușit, cu sprijinul vostru, să avem 5 posturi de consilieri locali. Am promis atunci că vom asigura transparența activității Primăriei, vom veghea la cheltuirea responsabilă a banului public, ne vom asigura că  prioritățile noastre principale sunt reprezentate de sănătate, educație și cultură, că vom fi vocea cetățenilor din sector și vom propune soluții pentru a deblocarea cauzelor uneia dintre principalele probleme semnalate de către cetățenii din sectorul nostru, adică salubritatea.

Realitatea ne-a demonstrat că 5 consilieri dintr-un total de 27 au doar posibilități limitate de acțiune. Astfel, putem obține aprobarea anumitor hotărâri de consiliu, dar nu avem nicio posibilitate să intervenim în aplicarea lor practică. Evident, primarul și mulți dintre angajații din aparatul primăriei, fac tot posibilul să nu le aplice, sau să le aplice defectuos.

Chiar și așa, prin eforturile consilierilor noștri și ale întregii filiale USR Sector 2, în acest mandat de 4 ani (2016-2020) vom face tot ce ține de noi pentru a rezolva problemele cu care se confruntă cetățenii din Sectorul 2. Astăzi vă prezentam  un raport al activității noastre în 2017 în Consiliul Local Sector 2.

În 2020, tot cu sprijinul vostru, vom câștiga primăria și împreună vom  rezolva mare parte dintre problemele majore ale Sectorului 2, probleme pe care administrațiile trecute le-au ignorat ori le-au creat cu bună știință sau prin incompetență. Avem entuziasmul și competențele necesare pentru a aduce în administrația locală un management performant care să asigure investiții făcute cu cap, urbanism mai bun, ridicarea gradului de civilizație și infrastructură mai bună.

~~~

Moment istoric: Am oprit investiţia de 20 de milioane de euro în telegondola lui Onţanu!

Cheltuirea responsabilă a banului public

Telegondola, era unul dintre proiectele faraonice ale fostului primar Onţanu. Aceasta urma să traverseze Bucureştiul de la hipermarketul Cora din Pantelimon până la Piaţa Presei. Costurile investiţiei se ridicau la peste 20 de milioane de euro, iar banii urmau să vină de la bugetul primăriei de sector. Mai multe detalii…

Luni, 2 octombrie 2017, la proiectul privind rectificarea bugetului general consolidat al Sectorului 2 al Capitalei, nu au fost aprobate doua investiţii: proiectul telegondolei de 20 de milioane de euro, şi o investiţie de 60.000 de euro într-un punct de informare din primărie.

  • Moment istoric: Am oprit investiţia de 20 de milioane de euro în telegondola lui Onţanu!

~~~

Am alocat Spitalului Sf. Pantelimon 2,4 milioane de lei care inițial erau destinați cultelor

Sănătate

În urma datoriilor acumulate în ultimii ani, Spitalul Sf. Pantelimon a ajuns într-o stare deplorabilă. Cu datorii de peste 11 milioane de lei, spitalul ajunsese în decembrie 2017 în pragul falimentului.

“Am aflat din presă că sunt mari probleme la Spitalul Sf. Pantelimon și am rugat Comisia de buget să căutăm bani. Am găsit 2,4 milioane de lei necheltuiți de la culte. Am zis să-i dăm la spital și în comisie am avut unanimitate.” Adrian Alexandru, consilier USR. Mai multe detalii…

  • Am alocat Spitalului Sf. Pantelimon 2,4 milioane de lei care inițial erau destinați cultelor

~~~

Am luat atitudine față de modul în care se cheltuie banul public

Transparență

Adrian Alexandru, consilier USR Sector 2: “din 2012 şi până acum fostul şi actual primar din Sectorul 2 au dat 27,1 milioane de lei pentru biserici. Cele mai mari sume le-au primit bisericile “Sfânţii Voievozi Gherghiceanu” (8 milioane de lei), „Iancu Nou Bălăneanu” (9,3 milioane de lei) şi „Parc Plumbuita” (2,4 milioane de lei). Asta „în condiţiile în care Sectorul 2 are doar două creşe de stat, şi în aceasta perioadă nu s-a construit nici măcar o şcoală sau vreun spital.” Mai multe detalii…

Din păcate, în şedinţa de consiliu local, de luni 2 octombrie, la propunerea primarului Mugur-Mihai Toader, cel care a fost ales în 2016 în locul lui Neculai Onţanu, municipalitatea a acordat 1,5 milioane de lei (326.000 de euro) bisericilor din zonă, în ciuda opoziției celor 5 consilieri USR.

  • Am luat atitudine față de modul în care se cheltuie banul public

~~~

Am protestat în fața Primăriei împotriva comportamentului abuziv al administrației locale

Transparență

Consilierii locali acuză faptul că şedinţele extraordinare sunt organizate pe “repede înainte” şi că proiectele de hotărâre le sunt transmise în ultimul moment, ceea ce îi pune în imposibilitatea de a se documenta. De asemenea, reprezentanţii USR sunt nemulţumiţi că în Primăria Sectorului 2 nu există un regulament de organizare şi funcţionare a Consiliului Local Sector 2, în pofida faptului că ei au cerut insistent adoptarea unuia, cel existent fiind expirat din 2002. Mai multe detalii…

În cele din urmă, după aproape 2 ani de insistențe, în ședința din 26.04.2018,  a fost adoptată o versiune mult modificată a Regulamentului de Organizare și Funcționare!

  • Am protestat în fața Primăriei împotriva comportamentului abuziv al administrației locale

~~~

Am promovat și susținut în Consiliul Local petiții ale cetățenilor!

Vocea cetățenilor

Am solicitat alături de cetățeni ca Ansamblul Monumental “Prințul Rainier III de Monaco”  pe care Primăria Municipiului București dorea să îl instaleze pe peluza din Parcul Circului să nu fie amplasat în locul vizat inițial, pentru că acest lucru ar fi dus la distrugerea spațiului verde. Mai multe detalii…

În urma dezbaterii și a acțiunii conjugate a consilierilor locali USR și PMP, Primăria Municipiului București a fost de acord că amplasarea grupului statuar să fie făcută într-o parcare, pentru a nu afecta spațiul verde al parcului. O mică victorie a societății civile, care, în această situație, s-a mobilizat exemplar!

  • Am promovat și susținut în Consiliul Local petiții ale cetățenilor!

~~~

Am susținut eliminarea piedicilor artificiale din în calea organizării de licitaţii publice 

Salubritate

Întrucât pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie este inregistrat dosarul nr. 6228/2/2010*, în care Consiliul Local Sector 2 este parte şi în care a fost formulat un recurs în 18.07.2016, fără a exista un mandat expres din partea consilierilor locali ai Sectorului 2 şi prin care se tergiversează organizarea unei licitaţii publice cu privire la organizarea serviciului de salubrizare, considerăm că se impune retragerea recursului şi organizarea cât mai rapidă a serviciului public de salubrizare în baza unei licitatii publice, prin care să se asigure transparenţa şi egalitatea de tratament între agenţii economici interesaţi să intre pe această piaţă. Mai multe detalii…

  • Am susținut eliminarea piedicilor artificiale din în calea organizării de licitaţii publice

~~~

Am susținut respectarea legii și dorința cetățenilor

Sănătate

Nu mică a fost surpriză şi neplăcerea cetăţenilor ce locuiesc lângă una dintre laturile Bisericii Sfânta Treime Tei, din sectorul 2, Bucureşti, după ce au aflat că la nici 4 metri de geamurile lor va fi ridicată o capelă mortuară. Legea stipulează o distanță minimă de 50m. Desigur, biserica are toate avizele luate, ba mai mult, cheltuielile de construcție au fost cerute Primăriei și aprobate de aceasta. Mai multe detalii…

Antoneta Bugner, Consilier Local din partea USR: “Am ridicat problema în Primărie în mai multe rânduri și am protestat. În final am făcut împreună cu asociația de proprietari sesizare la Inspectoratul de stat în construcții și cu răspunsul dat de aceștia, o a doua sesizare la Prefectură. Deocamdată activitatea capelei este sistată.”

  • Am susținut respectarea legii și dorința cetățenilor

~~~

Am susținut un regim de viața sănătos

Sănătate

Începând din 1988, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) şi partenerii săi celebrează în fiecare an această zi pentru a-i face pe fumători să conștientizeze pericolele utilizării tutunului, nu numai pentru ei, ci și pentru societatea în care trăiesc şi pentru a impulsiona implementarea Convenţiei Cadru a OMS pentru Controlul Tutunului – primul tratat internaţional de sănătate publică.

Am organizat “Celebrarea Zilei Mondiale Fără Tutun” împreună cu Centrul de consiliere pentru renunţarea la fumat, în parcul de lângă Primăria Sectorului 2, cu prilejul Zilei Mondiale Fără Tutun. Mai multe detalii…

  • Am susținut un regim de viața sănătos

~~~

Am depus proiecte de hotărâre pentru cultură și educație

Cultură

După modelul funcţional din vestul Europei, consilierii USR, au propus înfiinţarea unui serviciu mobil de bibliotecă, printr-un autovehicul echipat corespunzător, care să parcurgă trasee săptămânale şi să staţioneze în locuri comunicate public, pentru a asigura accesul mai multor mii de locuitori ai Sectorului 2 accesul la serviciile de împrumut gratuit de carte. Mai multe detalii…

Proiectul vizând achiziţia unui vehicul care să constituie o bibliotecă mobilă pentru locuitorii Sectorului 2 care nu au în proximitate o filială a Bibliotecii Metropolitane a fost propus la începutul anului 2017. Primăria așteaptă însă o scrisoare de la cetățeni pentru a-l și implementa.

  • Am depus proiecte de hotărâre pentru cultură și educație

~~~

Am susținut poziția cetățenilor care cereau să nu se aprobe construirea unui bloc pe un spaţiu verde în Floreasca

Vocea cetățenilor

În decembrie 2014, Rise Project publica o anchetă din care reieşea că un controversat om de afaceri obţinea 18 terenuri în Bucureşti, terenuri revendicate iniţial într-o comună ilfoveană, transferate apoi în Sectorul 2 al Capitalei la propunerea fostului primar Neculai Onţanu şi cu semnătura fostului prefect Mihai Atănăsoaie. Primăria Municipiului Bucureşti a contestat în instanţă transferul, pentru ca apoi să încheie o înţelegere cu afaceristul şi să renunţe la proces. (Ancheta Rise Project aici )

Consiliul Local Sector 2 a aprobat, în şedinţa prezidată de primarul Mugurel Toader, cu 15 voturi ‘pentru’ din 23 de consilieri prezenţi, planul urbanistic de detaliu (PUD) pentru construirea unui bloc cu 3 etaje, pe una dintre puţinele suprafeţe de spaţiu verde rămase în cartierul Floreasca, mai exact pe strada Chopin nr. 15. Mai multe detalii…

  • Am susținut poziția cetățenilor care cereau să nu se aprobe construirea unui bloc pe un spaţiu verde în Floreasca

~~~

Am deschis finanțările nerambursabile în Sectorul 2 pentru ONG-uri!

Cheltuirea responsabilă a banului public

La propunerea consilierilor locali USR, s-a început și în Sectorul 2, după 12 ani de la apariția acestei legi, punerea în aplicare a Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general.

Deși în 2017 au fost 6 proiecte câștigătoare, în cele din urmă Primaria Sectorului 2 nu a acordat banii ONG-urilor care le propuseseră. USR, prin consilierii locali, a reacționat în ședința de final de an a Consiliului Local, dar lucrurile au rămas neschimbate. Anul acesta vom fi cu ochii pe ei! Mai multe detalii…

  • Am deschis finanțările nerambursabile în Sectorul 2 pentru ONG-uri!

Comunicat de presă – Primăria Sectorului 2 întârzie adoptarea unui caiet de sarcini al licitaţiei pentru serviciile de salubritate

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 15 martie 2018

Primăria Sectorului 2 întârzie adoptarea unui caiet de sarcini al licitaţiei pentru serviciile de salubritate

– Contractul de salubritate curent a fost semnat acum 19 ani, iar o nouă licitație ar fi trebuit organizată încă din 2004
– Deşi în 15 februarie 2018 un caiet de sarcini ar fi trebuit să fie elaborat de către un consultant, Primăria Sectorului 2 nu prezintă spre adoptare nici acest caiet de sarcini
– Primăria Sectorului 2 tergiversează organizarea unei licitaţii pentru serviciile de salubritate prin neadoptarea caietului de sarcini

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de încălcare a legii în cadrul Primăriei Sector 2. Primăria Sectorului 2 tergiversează cu bună știință punerea în aplicare a unei decizii a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare. Un prim pas spre realizarea acestei obligaţii care îi revine Primăriei este elaborarea unui caiet de sarcini pentru licitaţie. În paralel, în cadrul documentului “Strategie Locală de Dezvoltare Durabilă” se observă că salubritatea este principala problemă invocată de cetățenii din Sectorul 2.

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată și, implicit, era împiedicată concurența și încălcată legea în vigoare.
Prin sentinţa civilă nr. 2774 din 28 octombrie 2015, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Primăria Sectorului 2 să elaboreze în termen de o lună caietul de sarcini. În loc să-şi îndeplinească această obligaţie, Primăria Sectorului 2 a preferat să o ignore şi să formuleze recurs, întârziind elaborarea şi adoptarea caietului de sarcini.
Deşi din 15 februarie 2018 ar fi trebuit să existe un caiet de sarcini elaborat de către un consultant, Primăria Sectorului 2 nu a prezentat şi nu prezintă Consiliului Local spre aprobare caietul de sarcini.
Prelungirea nelegală a contractului de salubritate semnat în 1999 încalcă flagrant legea și alimentează nemulțumirile cetățenilor din sector, vădit deranjați de calitatea slabă a serviciilor prestate de firma de salubritate, precum şi de preţul serviciilor obţinut prin negocieri oculte în locul unei licitaţii transparente şi organizate în mod legal.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au depus:
1. Proiectul de hotărâre privind atribuirea prin licitaţie publică a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să elaboreze în sfârşit caietul de sarcini, respectând astfel decizia Consiliului Concurenţei şi sentinţa Curţii de Apel Bucureşti. A trecut o lună de la data la care acest caiet trebuia finalizat de către un consultant şi proiectul de adoptare încă nu a fost depus în Consiliu. Nu vom tolera prelungirea acestei încălcări a legii. Aşa cum am mai anunţat, consilierii USR Sector 2 speră ca la următoarea ședință a Consiliului Local Sector 2 să deblocăm problema caietului de sarcini şi astfel să se poată organiza cât mai rapid licitaţia, spre binele cetățenilor din sector.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.
Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

Comunicat de presă USR Sect 2 – Primăria Sectorului 2 încalcă legea şi plăteşte 24 milioane de lei, fără licitaţie, pentru 120 de utilaje pe zi. Însă când ninge, pe stradă ies cel mult 60 de utilaje, adică cel mult jumătate din numărul de utilaje plătite.

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 28 februarie 2018

Primăria Sectorului 2 încalcă legea şi plăteşte 24 milioane de lei, fără licitaţie, pentru 120 de utilaje pe zi. Însă când ninge, pe stradă ies cel mult 60 de utilaje, adică cel mult jumătate din numărul de utilaje plătite.

– Deszăpezirea se face în baza unor acte adiţionale la contractul de salubritate curent
– În fiecare an, în luna noiembrie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional prelungind încălcarea legii
– Valoarea actului adiţional semnat pentru această iarnă este de 23.998.182 lei
– În fiecare zi fără zăpadă începând cu 15 noiembrie se plătesc 84 de utilaje pentru “aşteptare”. În fiecare zi cu zăpadă se plătesc 120 de utilaje pentru “acţiune”.

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de încălcare a legii în cadrul Primăriei Sector 2. Primăria Sectorului 2 tergiversează cu bună știință punerea în aplicare a unei decizii a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare, care include şi deszăpezirea. În loc să organizeze licitaţie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional, prelungind încălcarea legii. Prin acest act adiţional se plătesc 120 de utilaje, însă în realitate sunt cel mult 60 de utilaje pe străzi.
Iată comunicatele de presă ale Primăriei Municipiului Bucureşti cu privire la numărul de utilaje în “acţiune”:
– 60 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6932
– 53 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6934
– 52 de utilaje http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6935

Iată şi actul adiţional încheiat fără licitaţie:
http://public.ps2.ro:3012/01%20Primaria%20Sectorului%202/Contracte/Salubritate-deszapezire/2017-11-15%20107681%20act%20aditional%20nr.%2058%20deszapezire.pdf

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare şi deszăpezire în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată. Implicit, era împiedicată concurența și era încălcată legea în vigoare.
Prelungirea nelegală, prin acte adiţionale, a contractului de salubritate semnat în 1999 încalcă flagrant legea și alimentează nemulțumirile cetățenilor din sector, vădit deranjați de calitatea slabă a serviciilor de deszăpezire prestate de firma de salubritate, precum şi de preţul serviciilor obţinut prin negocieri oculte în locul unei licitaţii transparente şi organizate în mod legal.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au depus:
1. Proiectul de hotărâre privind atribuirea prin licitaţie publică a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să înceteze plata nelegală pentru 120 de utilaje, deşi în realitate cel mult jumătate din aceste utilaje lucrează atunci când e nevoie de ele. Trebuie ca Primăria Sectorului 2 să organizeze licitaţia pentru servicii de deszăpezire, la fel ca şi pentru serviciul de salubritate, respectând legile în vigoare şi decizia Consiliului Concurenţei.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.
Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

Comunicat de presă USR Sect 2 – Consilierii USR Sector 2 cer majorarea bugetului alocat sănătăţii

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 21 februarie 2018

Consilierii USR Sector 2 cer majorarea bugetului alocat sănătăţii

– Bugetul adoptat alocă 6 milioane de lei pentru sănătate şi 10 milioane lei pentru susţinerea cultelor
– Bugetul alocat spitalelor în 2017 a fost zero prin proiectul de buget, alocarea a 3,2 milioane lei s-a făcut prin rectificare bugetară
– Bugetul adoptat are un deficit de 26% şi majorează datoria Sectorului 2 cu 74 milioane lei
Consilierii din cadrul Consiliului Local Sector 2 au aprobat ieri bugetul Sectorului 2 pentru 2018. Bugetul pentru sănătate nu acoperă nici măcar datoriile Spitalului Sfântul Pantelimon.

Context:
Situaţia unor spitale din Sectorul 2 este dramatică şi inacceptabilă. La Spitalul Sfântul Pantelimon nu există bani pentru medicamente, o perioadă nu s-au făcut analize medicale în spital, medicii vin cu materiale de acasă pentru a-şi face operaţiile, iar gravidele îşi cumpără singure materialele pentru cezariană.
În luna decembrie 2017 au fost alocaţi 3,2 milioane lei pentru pentru reluarea activității spitalului Sfântul Pantelimon.
Prin bugetul 2018 adoptat ieri de consiliu, primarul şi consilierii PSD preferă să aloce mai mulţi bani pentru susţinerea cultelor decât pentru sănătate.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, a declarat: ”Am formulat un amendament prin care să diminuăm suma alocată cultelor şi să majorăm suma pentru funcţionarea spitalelor cu 8 milioane lei, însă acesta a fost respins la vot de către consilierii PSD şi ALDE. Vom insista ca sumele alocate pentru culte să fie cheltuite în baza unor licitaţii.”

Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.
Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

Comunicat de presă USR Sect 2 – Primăria Sectorului 2 încalcă legea şi nu organizează licitație pentru servicii de salubritate şi deszăpezire. Aproape 24 milioane de lei sunt atribuite nelegal, din semnătura primarului, fără licitaţie, printr-un act adiţional la un contract nelegal

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 22 ianuarie 2018

Primăria Sectorului 2 încalcă legea şi nu organizează licitație pentru servicii de salubritate şi deszăpezire. Aproape 24 milioane de lei sunt atribuite nelegal, din semnătura primarului, fără licitaţie, printr-un act adiţional la un contract nelegal.

– Deszăpezirea se face în baza unor acte adiţionale la contractul de salubritate curent
– În fiecare an, în luna noiembrie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional prelungind încălcarea legii
– Contractul de salubritate a fost semnat acum 18 ani, iar o nouă licitație ar fi trebuit organizată încă din 2004
– Valoarea actului adiţional semnat pentru această iarnă este de 23.998.182 lei
– În fiecare zi fără zăpadă începând cu 15 noiembrie se plătesc 154.035 lei pentru “aşteptare”. Şi vor fi în jur de 100 zile, adică “aşteptarea” zăpezii ne costă peste 15 milioane lei.

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de încălcare a legii în cadrul Primăriei Sector 2. Primăria Sectorului 2 tergiversează cu bună știință punerea în aplicare a unei decizii a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare, care include şi deszăpezirea. În loc să organizeze licitaţie, Primăria Sectorului 2 semnează un act adiţional, prelungind încălcarea legii. Cheltuielile efectuate prin act adiţional frizează bunul simţ şi încalcă flagrant legea. Toate familiile din Sectorul 2 plătesc mai mult de 1 leu în fiecare zi de iarnă pentru “aşteptarea” zăpezii. Iar pentru Primăria Sectorului 2, iarna are patru luni.

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare şi deszăpezire în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată. Implicit, era împiedicată concurența și era încălcată legea în vigoare.
Prelungirea nelegală, prin acte adiţionale, a contractului de salubritate semnat în 1999 încalcă flagrant legea și alimentează nemulțumirile cetățenilor din sector, vădit deranjați de calitatea slabă a serviciilor de deszăpezire prestate de firma de salubritate, precum şi de preţul serviciilor obţinut prin negocieri oculte în locul unei licitaţii transparente şi organizate în mod legal.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au depus:
1. Proiectul de hotărâre privind atribuirea prin licitaţie publică a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca Primăria să organizeze licitaţia pentru servicii de deszăpezire, la fel ca şi pentru serviciul de salubritate, respectând legile în vigoare şi decizia Consiliului Concurenţei. Nu vom tolera prelungirea acestei încălcări a legii. Aşa cum am mai anunţat, consilierii USR Sector 2 speră ca la următoarea ședință a Consiliului Local Sector 2 să deblocăm această situaţie şi astfel să se poată organiza cât mai rapid licitaţia, spre binele cetățenilor din sector.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.

Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

17 Proiect – privind atribuirea prin licitaţie a serviciului de deszăpezire a Sectorului 2

Proiectul a primit nr.de înregistrare 6192/22.01.2018

Niciodată până în prezent, autoritatea executivă a Sectorului 2 nu a organizat o licitaţie pentru atribuirea legală a contractului de deszăpezire salubrizare. În prezent, contractul de salubrizare pentru Sectorul 2 este încheiat în 1999, fiind încheiat de catre Primăria Municipiului Bucureşti. Serviciile de deszăpezire se atribuie prin acte adiţionale încheiate cu nerespectarea crasă a legislaţiei în vigoare.

Având in vedere faptul că bugetul de deszăpezire a Sectorului 2 este mai mare cu peste 8 milioane de lei faţă de bugetul de deszăpezire a Sectorului 6, fiind cel mai mare buget de deszăpezire a unui sector din Bucuresti,
Având in vedere faptul că bugetul de deszăpezire a Sectorului 2 este mai mare decât bugetele cumulate de deszăpezire ale Sectoarelor 1, 3, 4 şi 5,
propunem spre adoptarea de către Consiliul Local al Sectorului 2 următorul proiect de hotărâre.

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/ph-licitatie-deszapezire-1.pdf” title=”ph-licitatie-deszapezire”]

**

Proiectul a primit următorul raport de specialitate:

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/nr_18264-19_02_2018-raspuns-adresa-ph-privind-atribuirea-prin-licitatie-a-serviciului-de-deszapezire-Sector-2.pdf” title=”nr_18264-19_02_2018-raspuns-adresa-ph-privind-atribuirea-prin-licitatie-a-serviciului-de-deszapezire-sector-2″]

***

În urma raportului de specialitate cu nr. 18264/19.02.2018, proiectul a fost redepus fără art.1 din proiectul inițial și a primit nr.de înregistrare 23933/02.03.2018

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/ph-serviciul-de-deszapezire-v2.pdf”]

16 Proiect – privind sistematizarea actualelor terenuri de joacă aflate în administrarea ADP S2, precum şi înfiinţarea şi amenajarea altora noi

Proiectul a primit nr. de înregistrare 1929/08.01.2018/08.10.2018

 
Pornind de la realitatea obiectivă că, „bunul cel mai de preţ”, dar şi „resursa cea mai valoroasă” a comunităţii Sectorului 2 este viitoarea generaţie – copiii şi tinerii – trebuie ca pe agenda zilnică de lucru a administraţiei locale în întregul ei, cu precădere a ADP, precum şi a aparatului primarului, să existe preocuparea pentru:
– rezolvarea tuturor problemelor (a) apărute cu privire la protecţia (b), siguranţa (c), sănătatea (d), starea de bine (e) a acestora şi altele (f);
– implementarea de noi proiecte şi idei novative, de inspiraţie europeană care să le ofere un mediu propice pentru creştere şi dezvoltare armonioasă din punct de vedere fizic, intelectual și emoţional;
– identificarea de noi spaţii aflate în Administraţia Sectorului 2 potrivite pentru amenajarea de noi locuri de joacă şi terenuri de sport.

Foto locuri de joacă: https://drive.google.com/drive/folders/1ZG9–sHW1I6dq1nJiyvXJrbTGNw2gSst?usp=sharing

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/Proiect-locuri-de-joaca.pdf” title=”proiect-locuri-de-joaca”]

 

Anexa 1:

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/Anexa1-Locuri-de-joaca-S2.pdf” title=”anexa1-locuri-de-joaca-s2″]

 

Anexa 2:

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/Anexa2-Tabel-locuri-de-joaca-ADP-S221.09.2017.pdf” title=”anexa2-tabel-locuri-de-joaca-adp-s221-09-2017″]

 

Anexa3:

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/Anexa3-Regulament-folosire-teren-si-echipamente-S2.pdf” title=”anexa3-regulament-folosire-teren-si-echipamente-s2″]

Ordine de zi + Înregistrare ședință ordinară din 09.01.2018 a CLS 2

ora 16 – etajul 3, Sala Ion Luca Caragiale din sediul Primăriei Sectorului 2 – Str. Chiristigiilor nr.11-13
1 proiect în total
1 proiect -> comisia buget

 
Programul comisiilor de specialitate:
– luni (08.01) 16:00 -> comisia buget

 

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2018/01/00-Ordine-de-zi-sedinta-ordinara-09.01.2018-orele-16.00.pdf” title=”00-ordine-de-zi-sedinta-ordinara-09-01-2018-orele-16-00″]