fbpx

Consiliul Local Sector 2

În aprilie 2016, Uniunea Salvați România (pe atunci Uniunea Salvați Bucureștiul) a obținut un scor neașteptat pe București – 30,52% pentru Nicușor Dan în cursa pentru Primăria Bucureștiului. În Sectorul 2, USB a avut un scor care i-a permis trimiterea a cinci consilieri in Consiliul Local Sector 2.

Consilierii noștri lucrează pentru dumneavoastră și încearcă să demonteze un sistem învechit bazat pe mica înțelegere și avantaje proprii. În această pagină găsiți lista cu consilierii USR Sector 2, comunicatele de presă emise de ei și, nu în ultimul rând, proiectele depuse de consilierii noștri și cele aprobate.

Program de audiențe

Începând cu 24.08.2016, consilierii USR Filiala Sector 2 vă aşteaptă, în fiecare miercuri între orele 17-19, la sala de audienţe de la parterul primăriei Sectorului 2 (cea folosită şi de primarul sectorului 2).

Adresa Primăriei Sector 2: Str. Chiristigiilor nr. 11-13 (Obor)

Vă rugăm să ne contactaţi înainte, prin email la s2[at]usr.ro sau prin mesaje pe pagina Facebook a filialei, pentru a putea face o mică programare.

Noutăți, știri, evenimente

Comunicat de presă USR Sect 2 – Ce să alegem: poleim biserica Sfântul Pantelimon sau cumpărăm anestezice la Spitalul Sfântul Pantelimon?!

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 18 decembrie 2017

Ce să alegem: poleim biserica Sfântul Pantelimon sau cumpărăm anestezice la Spitalul Sfântul Pantelimon?!

– Funcţionarea Spitalului Sfântul Pantelimon în condiţii decente este principalul nostru obiectiv: este inadmisibil ca pacienţii să vină cu medicamente de acasă, iar în spital să nu se poată face analize medicale
– Singura alocare bugetară pentru sănătate umană în 2017 a fost de 2,4 milioane lei la şedinta ordinară de consiliu local din 5 decembrie 2017
– Bugetul alocat sănătăţii umane în 2017 a fost zero. Alocarea celor 2,4 milioane lei s-a făcut prin rectificare bugetară
– Bugetul alocat suţinerii cultelor în 2017 a fost de 10 milioane lei

Consilierii din cadrul Consiliului Local Sector 2 sunt puşi în faţa unei alegeri greu de făcut: au de ales între a aloca 2,8 milioane de lei pentru biserici sau pentru sănătate. Avem nevoie de ajutorul vostru pentru a şti ce e de făcut.

Context:
Situaţia Spitalului Sfântul Pantelimon este dramatică şi inacceptabilă. Nu există bani pentru medicamente, o perioadă nu s-au făcut analize medicale în spital, medicii vin cu materiale de acasă pentru a-şi face operaţiile, iar gravidele îşi cumpără singure materialele pentru cezariană.
La şedinţa Consiliului Local al Sectorului 2 din 5 decembrie 2017 au fost alocaţi 2,4 milioane de lei pentru plata unei părţi din datoriile spitalului.
La următoarea şedintă de consiliu, din 20 decembrie 2017, consilierii locali sunt puşi în faţa unei alegeri greu de făcut şi au nevoie de ajutorul vostru: poleim biserica Sfântul Pantelimon sau cumpărăm anestezice la Spitalul Sfântul Pantelimon?!
Pentru primarul PSD şi pentru Primăria Sectorului 2, alegerea a fost uşor de făcut. S-a propus alocarea a 2,8 milioane lei pentru susţinerea serviciilor religioase, pentru lucrări cum ar fi poleirea bisericii Sfântul Pantelimon, pictura din nou a catapetesmei bisericii Iancu Nou Bălăneanu sau pentru reparaţiile imobilului stareţiei de la biserica Plumbuita, ca să dăm câteva exemple. Pentru sănătate nu s-a prevăzut nicio sumă suplimentară.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, vă solicită ajutorul: ”Avem de ales între a sprijini cultele cu 2,8 milioane sau de a folosi această sumă pentru sănătate. Mai exact, spuneţi-ne ce ar trebui să facem: să poleim biserica Sfântul Pantelimon sau să cumpărăm anestezice la Spitalul Sfântul Pantelimon? Vă rugăm să ne comunicaţi alegerea pe care vreţi să o facem şi vom ţine cont de răspunsurile primite prin comentarii pe pagina de facebook a filialei sau pe mail la s2[at]usr.ro. Vă mulţumim pentru ajutor!”.
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.

Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

Ordine de zi + Înregistrare ședință extraordinară din 20.12.2017 a CLS 2

ora 16 – etajul 3, Sala Ion Luca Caragiale din sediul Primăriei Sectorului 2 – Str. Chiristigiilor nr.11-13
44 proiecte în total (doar 39 de proiecte prezentate împreună cu ordinea de zi anunțată vineri 15.12; lipsesc proiectele 23,24,28,30,31)
6 proiecte -> comisia învățământ, cultură, sport
12 proiecte -> comisia urbanism
10 proiecte -> comisia juridică
3 proiecte -> comisia socială
17 proiecte -> comisia buget
1 proiect -> comisia ecologie
2 proiecte -> comisia comerț

Programul comisiilor de specialitate:
– luni (18.12) 16:30 -> comisia învățământ, cultură, sport
– marți (19.12) 15:30 -> comisia de transparență
– marți (19.12) 16:00 -> comisia buget
– marți (19.12) 16:00 -> comisia juridică
– miercuri (20.12) 15:00 -> comisia socială
– miercuri (20.12) 15:00 -> comisia ecologie
– miercuri (20.12) 15:00 -> comisia comerț
Obs: comisia de urbanism s-a ținut în avans pe 11.12.2017 (luni) și toate cele 12 PUD-uri au fost avizate favorabil.

***

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2017/12/Ordine-de-zi-sedinta-extraordinara-20_12_2017.pdf” title=”ordine-de-zi-sedinta-extraordinara-20_12_2017″]

***

Comunicat de presă USR Sect 2 – Apel pentru soluţionarea crizei de la Spitalul Sfântul Pantelimon

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 11 decembrie 2017

Apel pentru soluţionarea crizei de la Spitalul Sfântul Pantelimon

– Funcţionarea Spitalului Sfântul Pantelimon în condiţii decente este principalul nostru obiectiv: este inadmisibil ca pacienţii să vină cu medicamente de acasă, iar în spital să nu se poată face analize medicale
– Somăm public Ministerul Sănătăţii să soluţioneze situaţia de criză evidentă a Spitalului Sfântul Pantelimon
– Contăm pe sprijinul Primarului Sectorului 2 şi al consilierilor locali pentru ca alocările bugetare pentru sănătate în 2018 să fie consistente
– Informăm directorul spitalului şi medicii că se pot baza pe sprijinul grupului nostru de consilieri, însă ne dorim evitarea crizelor, nu rezolvarea problemelor de manieră pompieristică

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 somează public responsabilii să remedieze o situație intolerabilă pentru mileniul trei, într-un oraş al cărui buget local cumulat depăşeşte 2,5 miliarde de euro anual. Bugetul local al Consiliului Local Sector 2 este de aproape 300 milioane de euro in 2017 şi totuşi pacienţii unui spital de urgenţă din Bucureşti sunt puşi să îşi achiziţioneze singuri medicamentele.

Context:
Situaţia Spitalului Sfântul Pantelimon este dramatică şi inacceptabilă. După demiterea managerului în luna aprilie 2017, ca urmare a decesului unui pacient din cauza unei transfuzii greşite, a fost numită o nouă echipă managerială de către Ministerul Sănătăţii.
Însă, în loc ca situaţia să se normalizeze, modul de funcţionare a spitalului depăşeşte puterea noastră de înţelegere. Spitalul nu dispune de bani de medicamente, de analize, iar datoriile cresc de la o lună la alta.
Beneficiind de suportul consilierilor locali din Sectorul 2, la ultima şedinţă de consiliu au fost alocaţi 2,4 milioane de lei pentru plata unei părţi din datoriile spitalului. Însă nu aşa trebuie să funcţioneze un spital.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, transmitem următoarele:
1. Somăm public Ministerul Sănătăţii să soluţioneze situaţia de criză evidentă a Spitalului Sfântul Pantelimon
2. Contăm pe sprijinul Primarului Sectorului 2 şi al consilierilor locali pentru ca alocările bugetare pentru sănătate în 2018 să fie consistente
3. Informăm directorul spitalului şi medicii că se pot baza pe sprijinul grupului nostru de consilieri, însă ne dorim evitarea crizelor, nu rezolvarea problemelor de manieră pompieristică, după afectarea pacienţilor.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Trebuie ca toţi cei responsabili de funcţionarea unui spital de urgenţă, care este şi maternitate de nivel 3, dintr-o capitală europeană, să-şi îndeplinească sarcinile care le revin şi să facem în aşa fel încât să nu mai existe problema analizelor sau problema medicamentelor aduse de acasă de către pacienţi pe cheltuiala lor. Pentru sănătatea cetățenilor din Bucureşti, această stare de lucruri intolerabilă trebuie să se schimbe imediat.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.

Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro

Ordine de zi + Înregistrare ședință ordinară (nr.10) din 05.12.2017 a CLS 2

ora 16 – etajul 3, Sala Ion Luca Caragiale din sediul Primăriei Sectorului 2 – Str. Chiristigiilor nr.11-13
25 proiecte în total (doar 26 de proiecte prezentate împreună cu ordinea de zi)
1 proiect -> comisia învățământ, cultură, sport
18 proiecte -> comisia urbanism
3 proiecte -> comisia juridică
2 proiect -> comisia socială
2 proiecte -> comisia buget

Programul comisiilor de specialitate:
– luni (04.12) 16:00 -> comisia buget
– luni (04.12) 16:30 -> comisia juridică
– luni (04.12) 17:00 -> comisia învățământ, cultură, sport
– marți (05.12) 12:30 -> comisia urbanism
– marți (05.12) 13:00 -> comisia socială

.

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2017/11/00-ordine-de-zi-comisii-CLS-2.pdf” title=”00-ordine-de-zi-comisii-cls-2″]

***

Ordine de zi + Înregistrare ședință extraordinară din 24.11.2017 a CLS 2

ora 14 – etajul 3, Sala Ion Luca Caragiale din sediul Primăriei Sectorului 2 – Str. Chiristigiilor nr.11-13
2 proiecte în total:
2 proiecte -> comisia învățământ, cultură, sport
2 proiecte -> comisia buget

Programul comisiilor de specialitate:
– marți (21.11)) ora 16.30 -> comisia învățământ, cultură, sport
– joi (23.11) ora 16 -> comisia buget

[pdf-embedder url=”https://sector2.usr.ro/wp-content/uploads/2017/11/00-Ordine-de-zi-sedinta-extraordinara-24.11.2017-ora-14.00.pdf” title=”00-ordine-de-zi-sedinta-extraordinara-24-11-2017-ora-14-00″]

.
***
.

Analiză execuție și rectificare bugetară primăria sector 2 – noiembrie 2017

proiecte HCL nr.20 și 21 din ședința extraordinară din 13.11.2017

Pe 13 Noiembrie a avut loc o nouă rectificare bugetară la Primăria Sector 2 dar şi aprobarea execuţiei bugetare la 30 Septembrie. În cele ce urmează, vom prezenta pe scurt, datele rectificării dar mai ales execuţia, pe care o considerăm a fi mult mai interesantă.
Rectificarea de această data nu este de o anvergură mare, doar trei instituţii, pe lângă Primărie, cerând suplimentarea sau după caz, diminuarea bugetului. Vorbim de Administraţia Patrimoniului Imobiliar, Centrul Teritorial Veterinar, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. În ceea ce priveşte Primăria, se vor scădea 572,000 lei din veniturile secţiunii de funcţionare şi se va suplimenta cu aceaşi sumă veniturile secţiunii de dezvoltare, ca şi contribuţii ale asociaţilor de proprietari la lucrările de reabilitare termică.
Administraţia Patrimoniului Imobiliar a cerut suplimentarea bugetului cu 179,000 lei, bani pentru asigurarea fondurilor pentru actualizarea cadastrelor a 15 unităţi de învăţământ dar şi achiziţionarea a 5 laptopuri şi 16 calculatoare. Sumele de bani au fost luate de la învăţământ. De asemnea, se va suplimenta cu 402,000 lei capitolul învăţământ, din care 310,000 lei pentru cheltuielile de personal şi 92,000 lei pentru susţinerea programului “Şcoală după şcoală”. Centrul Teritorial Veterinar a cerut suplimentarea bugetului cu 1 mie lei, bani încasaţi ca urmare a unor donaţii. În ceea ce priveşte DGASPC, bugetul se va diminua cu 1,541,000 lei, ca urmare a unor economii din derularea unor contracte de achiziţii publice dar şi amânarea lucrărilor de consolidare a Centrului de Îngrijire şi Asistenţă pentru anul 2018. Se va suplimenta, în schimb, cu 630,000 lei indemnizaţia de însoţitor pentru persoane cu handicap grav.

În ceea ce priveşte execuţia bugetară a Primăriei Sectorului 2, mai exact cât din buget a fost cheltuit şi cât s-a încasat, vom analiza datele pentru trimestrul al III-lea, până la 30 Septembrie 2017.

Executie-bugetara-venituri-la-30-septembrie-2017 Situaţia execuţiei bugetare pentru Primăria Sectorului 2 prezintă o situaţie în mod cert mai bună, comparative cu celelate sectoare. Vorbim de procentaje mari atât la nivel de venituri cât şi la cheltuieli, între prevederile anuale aprobate şi încasările/plăţile efectuate. Prin prevederi anuale aprobate, a se înţelege acele sume care se preconizau a fi strânse s-au cheltuite până la 30 Septembrie.
Pentru venituri, din 1,034,389,000 lei, cât preconizau că vor obţine, au reuşit încasări la bugetul local în valoare de 948,652,152 lei, adică 91,71% din preconizare. Dacă ne uităm la detalierea acestor venituri, putem vedea că pe anumiţi indicatori s-au reuşit încasări mai mari decât cele preconizate. Atenţie însă, trebuie să fim obiectivi şi să menţionăm că, spre exemplu, Primăria nu credea că va încasa vreun ban din rambursarea împrumuturilor acordate. Au reuşit să obţină înapoi 200,000,000 lei, un lucru bun care a crescut procentajul dar care nu a venit în urma unor activităţi economice suplimentare derulate de primărie, menite să aducă bani în plus la buget. Unde a performat primăria, în schimb, este la veniturile din proprietate, cu mai mult de 2,5 milioane încasări decât preconizau sau la valorificarea unor bunuri, cu 316,428 lei faţă de 0 lei, cât preconizau. Subvenţia de la bugetul de stat a scăzut şi ea cu aproximativ 13 milioane lei, dependenţa faţă de bugetul de stat părând să fie într-o pantă descendentă. La finalul 2016, subvenţia de la bugetul de stat era în valoare de 62 de milioane de lei, deci cu 10 milioane mai puţin decât preconizau că vor avea la 30 Septembrie. Desigur, până la finalul lui 2017 mai sunt 2 luni, deci se poate “recupera”.

La rubrica cheltuieli, faţă de 1,302,064,000 lei, cât se preconiza că vor cheltui, s-au folosit de doar 702,361,003 lei, adică aproape 54%. Din păcate, cele mai multe plăţi efecutate au fost pentru secţiunea de funcţionare, 544 milioane şi nu pentru dezvoltare, cu doar 161 de milioane.
Executie-bugetara-cheltuieli-30-septembrie-2017Precum putem observa în graficul din dreapta, cele mai multe cheltuieli au fost cele de personal, cu o pondere de 34% în timp ce investiţile au avut o pondere de doar 22%. De altfel, dacă ne uităm la prevederile preconizate, pentru investiţii, până la această data trebuia să fie cheltuiţi 445 milioane lei iar pentru personal 331 milioane lei. În schimb, avem o situaţie opusă.
Partea bună este că nu s-au mai folosit bani din fondul de rezervă, fond ce nu putea fi folosit oricum decât în situaţii de urgenţă, precum calamităţi naturale, potrivit legii finanţelor publice locale 273/2006 şi nu într-un mod discreţionar, cum s-a întâmplat până acum.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

.

3-analiza-pe-capitoleÎn ceea ce priveşte detalierea pe capitole a cheltuielilor, putem observa că rubrica învăţământ şi asistenţă socială s-au apropiat cel mai mult de “ţinta” prevăzută pentru 30 Septembrie, cu procentaje de 74% respective 84%. La polul opus se află rubrica locuinţe, servicii şi dezvoltare publică, fapt datorat şi modului relative încet în care se derulează investiţile, mai ales în ceea ce priveşte reabilitarea termică. Vorbim, de altfel, de singurul procent sub 50% la nivel de execuţie previzionată. La sănătate, deşi prevederi nu erau aşa mari, nu s-a reuşit cheltuirea până la la 30 Septembrie a acestor sume. De altfel, “ţintele” impuse nu vor fi respectate niciodată datorită mai multor cauze, valabile şi pentru toate celelalte primării. O primă cauză ar fi blocajul de la nivel de investiţii, ce se realizează foarte greu. De asemenea vorbim de modul deficitar de previzionare şi alcătuirea a bugetelor locale de către oamenii din administraţie. De cele mai multe ori, aproximările şi calculele urmăresc interesele personale şi nu interesele publice, prioritizând proiecte ce nu sunt altceva decât consumatoare de bani şi nu spre exemplu, proiecte de infrastrctură.

În concluzie, situaţia execuţiei bugetare de la Primăria Sectorului 2 nu este neapărat una rea, mai ales în ceea ce priveşte veniturile. La rubrica cheltuieli, în special cheltuieli de investiţii, situaţia ar putea fi mult mai bună. Uniunea Salvaţi România va urmări cu atenţie ce se va întâmpla cu bugetul local şi va veni cu amendamente şi proiecte de hotărâre astfel încât cetăţenii să se bucure de sectorul lor.

Comunicat de presă USR Sect 2 – PSD vrea să dubleze taxa de salubritate, popular numită taxa de gunoi, după ce a câştigat Primăria Sectorului 2 promiţând taxa zero pentru salubritate

logo-usr16-flag

Comunicat de presă – 14 noiembrie 2017

PSD vrea să dubleze taxa de salubritate, popular numită taxa de gunoi, după ce a câştigat Primăria Sectorului 2 promiţând taxa zero pentru salubritate

– Taxa de salubritate va fi majorată la minim 12,84 lei fără TVA
– Valoarea recomandată a taxei de salubritate este de 14,86 lei fără TVA
– Aceste valori au fost aprobate de Consiliul Local al Sectorului 2 la iniţiativa primarului PSD în ședința extraordinară CLS2 din 13 noiembrie 2017
– Consilierii locali PSD au votat dublarea taxei de salubritate
– În campanie,primarul PSD a promis taxa zero la gunoi
– PSD e acelaşi peste tot: promite mai bine, face mai rău

Consilierii Uniunii Salvați România din cadrul Consiliului Local Sector 2 semnalează o situație de dublare a unei taxe fără nicio justificare economică. Deşi există sectoare în care taxa de gunoi este zero, iar cea mai mare valoare a taxei în sectoare este de 7,11 lei fără TVA, consilierii locali PSD au aprobat o valoare recomandată de 14,86 lei fără TVA, dar nu mai puţin de 12,84 lei fără TVA.

Puțină istorie:
Contractul curent, cu Supercom S.A., pentru servicii de salubrizare şi deszăpezire în Sectorul 2, a fost semnat la data de 25 octombrie 1999 de către Primăria Municipiului București, cu o valabilitate de 5 ani.
Prin decizia nr. 58 din 13 noiembrie 2009 Consiliul Concurenței a solicitat organizarea unei licitații publice, în condițiile în care, prin prelungirea contractului după 2004, societatea contractantă era avantajată și, implicit, era împiedicată concurența și încălcată legea în vigoare.
A fost elaborat un studiu de oportunitate pentru a alege modalitatea de realizare a serviciului de salubritate: direct de către Primărie, Consiliu sau o societate deţinută integral de către Primăria Sectoruliu 2 sau delegat, prin intermediului unui operator de salubritate, desemnat prin licitaţie publică.
Prin studiul de oportunitate aprobat de către Consiliul Local al Sectorului 2, în pofida opoziţiei consilierilor locali USR, valoarea recomandată a taxei de salubritate este de 14,86 lei fără TVA, cu o valoare minimă de 12,84 lei fără TVA.

Soluțiile propuse de consilierii USR sector 2:
Consilierii USR sector 2, prin liderul de grup, domnul Adrian Alexandru, au propus taxa zero de salubritate.
Adrian Alexandru, liderul grupului de consilieri USR Sector 2, a declarat: “Considerăm că dublarea taxei de salubritate afecteză grav bugetul unei familii care locuieşte în Sectorul 2. Astfel, valoarea recomandată a taxei pentru o familie de trei persoane creşte la 53 lei, faţă de 25 lei cât este în prezent. Este regretabil că PSD, prin consilierii săi, promite în campanie taxa zero, însă dublează nejustificat taxa de salubritate. Niciun alt sector nu are o taxa mai mare de 7,11 lei, iar în celelalte oraşe mari taxa este semnificativ mai mică faţă de valoarea votată de PSD pentru Sectorul 2.”
Puteți afla mai multe despre toate proiectele propuse de USR Sector 2 pe pagina filialei, https://sector2.usr.ro/proiecte-de-hotarare-cl-2/.

Pentru informații suplimentare contactați biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro