Filiala USR Sector 2

Echipa care lupta pentru sectorul 2

Echipa Uniunea Salvați Romania filiala Sector 2 este alcătuită din oameni tineri și nu numai. Oameni fără apartenență politică anterioară, fără implicații politice și financiare de care să se rușineze, oameni care împărtășesc valori morale și civice democratice, oameni determinați, cu o conduită europeană și care își doresc o schimbare pe harta mare a Bucureștiului. Sunt oameni de diferite profesii, cu pregătire la cel mai înalt nivel.

Sectorul 2 al Capitalei se întinde pe o suprafață de 32 Km2, un sector aglomerat, încărcat de construcții civile de mare calibru, un sector în care traficul civil sufocă, un sector cu responsabilități sociale, administrative și de urbanism și care, toate la un loc, duc la disconfortul traiului de zi cu zi pentru locuitorii lui.

Construcțiile haotice uneori și dezechilibrat amplasate fac din sectotul 2 la această oră un “oraș’ suburban, greu respirabil și greu circulabil. Zona de spații verzi a sectorului este redusă sub minimum european acceptabil.

Față de toate aceste neajunsuri, noi, Uniunea Salvați Romania avem un cuvânt de spus și îl vom spune!

Evenimente si comunicate USR Sector 2

USR CERE ÎNFIINȚAREA UNEI COMISII DE ANALIZĂ ANGAJĂRI FICTIVE LA UNA DINTRE COMPANIILE MUNICPALE

Saga USR vs Companiile Municipale înființate de Gabriela Firea continuă.

USR face demersuri pentru demararea verificărilor privind angajările făcute la una dintre companiile municipale. Marian Bumbar, consilier municipal USR, a depus un Proiect de Hotărâre ce vizează înființarea unei comisii de Analiză și Verificare privind angajările efectuate la Compania Municipală Tehnologia Informației București S.A.

Inițiativa vine în urma unor semnale de presă potrivit cărora la Compania menționată au fost înregistrate ilegalități și nereguli majore privind încadrarea, pontarea și plata unora dintre angajați. Situația este cu atât mai gravă cu cât decizia Curții de Apel București privind companiile municipale nu este pusă în aplicare. Mai precis, deși judecătorii au stabilit că acestea au fost înființate cu încălcarea legii, ele continuă să funcționeze, sfidând verdictul instanței.

Proiectul depus pentru verificarea angajărilor la Compania Municipală Tehnologia Informației este rezultatul unei munci de echipă a membrilor USR Sector 2: Radu Mihaiu, Marian Bumbar și Gabriel Waspusch.

Președintele USR Sector 2, Radu Mihaiu, explică necesitatea acestui proiect: „ Am urmărit ancheta jurnalistică efectuată de Europa Liberă, o instituție media „simbol” al luptei României pentru democrație, căreia, personal, tind să îi confer credibilitate. O anchetă profesionistă, bazată pe documente oficiale întocmite de Corpul de Control al Primăriei Capitalei, ce sesizează existența unor nereguli: angajări fictive, salarii fabuloase fără fundament economic, încălcarea politicii de recrutare a angajaților, ore suplimentare plătite în condiții de nelegalitate, etc. Însă, nu am văzut nicio reacție promptă a vreunei instituții a acestui stat și nici vreo dorință de a demasca posibile fraude din banul public și angajări în funcție de „culoarea de partid”. Nu putem închide ochii, căci am fi complici la perpetuarea unui sistem corupt. Tocmai de aceea, am decis împreună cu colegii mei Gabriel Waspusch și Marian Bumbar să demarăm rapid acest proiect.”

Gabriel Waspusch, membru al Biroului Local si coordonator al Departamentul de Administrație Publică Locală al USR S2 declară: „ Deși doamna Firea s-a lăudat cu înființarea acestor 22 de companii după un model pur european, dând exemplu Berlin, Viena sau Stockholm, am descoperit cu toții că au fost înființate ilegal. Tot dna. Firea a militat pentru transparență și și-a asumat misiunea de a „decăpușa” Primăria de firmele abonate la aceasta de ani de zile. Conform anchetei jurnalistice, avem tot dreptul să ne întrebăm dacă nu cumva am înlocuit „firmele căpușă” cu membri de partid selectați în funcție de apartenența la grupuri de interes PSD. Proiectul nostru justifică foarte clar de ce este necesar să investigăm dacă nu cumva aceste 22 de firme nu sunt, în fapt, alte 22 de tel-drumuri. Proiectul nostru nu se rezumă doar la modelul angajărilor fictive patentat de PSD, ci urmărește să sape și mai adânc. Vrem ca adevărul să iasă la suprafață și să înțelegem cum e posibil ca cei 45 de angajați (din 198 de posturi prevăzute în organigramă) ai Companiei Municipale Tehnologia Informației să cheltuie 89% din bani numai pe salarii, compania având deja o pierdere de peste 350.000 de euro. Vorbim de sume fabuloase.”

Proiectul de Hotărâre a fost depus vineri, 22 februarie, de către Marian Bumbar, Consilier General USR și membru USR S2: „Ceea ce trebuie subliniat este că informațiile de la care am plecat sunt menționate într-un Raport al Corpului de Control al primarului Gabriela Firea. Însă acest raport nu a fost niciodată prezentat Consiliului General. A fost ținut la sertar și a ajuns pe surse în presă. Se pare că în acest document oficial se vorbește despre pierderi de sute de mii de euro și despre bani plătiți aproape exlusiv pe sinecuri. Angajările fictive, încadrarea pe funcții a unor oameni fără studii de specialitate, plata unor salarii consistente și bonusurile nejustificate sunt doar o parte a neregulilor. Sunt multe alte lucruri care trebuie să iasă la lumină și asta ne propunem să facem cu acest proiect. USR s-a opus, de la bun început, înființării companiilor municipale. Am atras atenția că nu există studii de oportunitate, analize de piață și de impact financiar și nici o strategie coerentă. Gabriela Firea a promis bucureștenilor servicii de calitate și o mai bună cheltuire a banului public. Însă a eșuat! Proiectul pe care l-am depus vine să facă lumină în aceste companii și să arate proporțiile eșecului. Oamenii trebuie să afle ce s-a întâmplat acolo și mai ales unde s-au dus banii publici.”

Comunicat de presă – USR Sector 2 contestă la tribunal, ANSPDCP și Consiliul Concurenței taxa de habitat impusă abuziv cetățenilor

Comunicat de presă – 8 ianuarie 2019

USR Sector 2 contestă taxa de habitat de 13,23 lei/persoana/lună, impusă abuziv cetățenilor. Primarul și majoritatea Consilierilor locali ai Sectorului 2, cu excepția celor de la USR, au adoptat la foc automat 4 Hotărâri de Consiliu Local în ședințele din 4 și 13 decembrie 2018.

Reamintim că anul trecut a mai existat o situație similară în Sectorul 4. Atunci, tot USR a contestat cu succes impunerea unei taxe pentru salubrizare în Sectorul 4. Natura „abuzivă” a acestei taxe a fost demonstrată de o hotărâre judecătorească.

Vă prezentăm mai jos o imagine de ansamblu a particularităților taxei de habitat din Sectorul 2:

  • Deși PSD și PNL au promis “taxa 0” în campanie, am ajuns în situația ca Sectorul 2 să aibă cea mai mare taxă din țară – taxă votată atât de consilierii PSD, cât și de cei ai PNL.
  • În plus, s-a votat chiar și o suprataxă ce poate ajunge până la 50% din valoarea taxei. Astfel, de exemplu, o familie cu 2 copii vor plăti aproape 1000 lei/ an pentru gunoi.
  • Cetățeanul nu este încurajat să colecteze selectiv, căci plata pentru gunoiul produs nu se face după principiul “pay as you throw”. Mai mult, operatorul de salubritate este bonificat pentru un grad scăzut de colectare.
  • Există o hotărâre a ÎCCJ ce obligă la organizarea unei licitații pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare. Cu toate acestea, este evident că se fac eforturi pentru blocarea organizării licitației. Astfel, se adoptă o serie de hotărâri  la foc automat și fără dezbatere publică, ce favorizează actualul operator de salubrizare și defavorizează cetățenii.
  • Prețul din 2018 pentru același serviciu a crescut în 2019 cu peste 50% – întreg cuantumul taxei fiind calculat după un algoritm arbitrar. În schimb, acum cetățeanul are și mai puțin control asupra rezultatelor operatorului de salubrizare, căci nu mai are contract direct cu operatorul.
  • În formularul declarației de impunere pentru stabilirea taxei de habitat, se cer atât numele și prenumele celor care locuiesc la unitatea locativă a contribuabilului, cât și CNP-ul și calitatea față de proprietar. Din punctul USR de vedere, astfel de informații sunt excesive. Până în prezent, atât la asociația de proprietari, cât și la încheierea contractelor individuale, salubrizarea a funcționat corect: se comunica doar numărul persoanelor, nu și datele lor cu caracter personal.

Primul pas pe care USR Sector 2 îl face este o plângere prealabilă adresată Primarului și Consiliului Local (depusă pe 8.01.2019), în care atragem atenția asupra ilegalităților din Hotărârile de Consiliu Local. Dacă aceasta nu va fi soldată cu succes, ne vedem nevoiți să acționăm în justiție Primăria și Consiliul Local.

Tot astăzi, 8.01.2019, am formulat o sesizare la ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal), deoarece considerăm că informațiile cerute în formularul declarației de impunere sunt excesive și nu respectă Regulamenul General de Protecție a Datelor.

În zilele următoare, USR Sector 2 va sesiza și Consiliul Concurenței pentru a obține o opinie cu privire la starea condițiilor contractuale dintre Primăria Sectorului 2 și Supercom, fără organizarea unei licitații.

Noi, USR Sector 2,  vom lupta cu toate mijloacele pentru a ne urma principiile în care credem: transparență, un sector curat, cu o colectare selectivă făcuta corect și eficient. Susținem organizarea licitației pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare și organizarea salubrizării stradale, deszăpezirii și colectării deșeurilor în folosul oamenilor.

Alegeri pentru conducerea filialei USR Sector 2

USR filiala Sector 2 a organizat miercuri, în data de 19 septembrie 2018, alegeri pentru funcțiile de Președinte, Vicepreședinți și membri ai Biroului Local. Evenimentul a avut loc la hotel Europa Royale situat pe Strada Franceză, nr. 60.

În cadrul Uniunii Salvați România, credem în principii precum calitatea reprezentării politice, meritocrație și egalitate de șanse, pe care le promovam atât în societate, cât și în interiorul partidului. Așadar, în contextul creșterii spectaculoase a numărului membrilor filialei noastre, am dorit să oferim șansa noilor colegi să se implice activ în conducerea filialei și să contribuie la dezvoltarea ei.

Noul Președinte al filialei este domnul Radu Mihaiu, vicepreședinți sunt domnii Radu Nedelcuț, Ștefan Cioc și Ariel Chiș, iar cei 7 membri ai Biroului Local sunt: doamna Irina Cristina Bălăcescu și domnii Marius Pellegrini, Gabriel Waspusch, Mihai Cleja, Vlad Sincă, Cristian Severin și Valentin Teodor. Noua echipă a fost învestită cu un mandat de 2 ani și jumătate.

Obiectivele programului cu care a candidat Președintele nou ales țin de creșterea numărului de membri, implicarea mai mare a acestora în activitățile filialei, un program de training și profesionalizare politică pentru oferi cetățenilor candidați puternici și pregătiți la toate alegerile care urmează în următorii 2 ani, sporirea numărului de proiecte locale cu impact pentru cetățeni dar și creșterea impactului filialei Sector 2 în interiorul USR și exportul de bune practici din filiala noastră către alte filiale, și nu în ultimul rând, îmbunătățirea comunicării cu cetățenii.

Mulțumim echipei care a condus filiala în ultimele 10 luni pentru eforturile depuse și rezultatele obținute și uram succes și multă energie noii echipe de conducere!

Pentru detalii suplimentare vă rugăm contactați-ne la adresa s2@usr.ro

Echipa USR Sector 2

Dezbaterea publică intitulată ,,Copiii și violența în România anului 2018”.

spune nu violentei
Despre nevoia reducerii violenței în școli, Asociația ,,Societatea Leibniz din România”, sprijinită de USR Filiala Sector 2, a organizat pe 20 martie dezbaterea  publică  intitulată ,,Copiii și violența în România anului 2018”.
Evenimentul l-a avut ca principal invitat pe Cristi Danileț – judecător, fost membru al CSM, militant pentru educația juridică a tinerei generații, autor al lucrării Legea pe-nțelesul tinerilor, Humanitas, 2017.
Au participat reprezentanți ai partidelor politice, instituțiilor și organismelor cu sarcini în domeniu, organizații non-guvernamentale, precum și cetățeni sau părinți interesați de acest fenomen.
Printre concluziile întâlnirii, se pot aminti: nevoia de educație juridică a elevilor, profesorilor și părinților; nevoia de educație pentru viață a elevilor; pregătirea, prin cursuri de perfecționare, a cadrelor didactice în ce privește violența (prevenție, raportare, consiliere etc); nevoia unei mai mari implicări, a unei atitudini proactive a tuturor factorilor de decizie (Parlament, Guvern, ministere, primării, consilii locale).
Vă mulțumim tuturor că vă implicați alături de noi pentru reducerea fenomenului violenței!
Pentru detalii suplimentare vă rugăm contactați-ne la adresa s2@usr.ro
Echipa USR sector 2

Întâlnire cu aleșii tăi – 6.05.2017

Întâlnire cu aleșii tăi – 6.05.2017

USR Setor 2 - intalnire cu alesii tai

USR Setor 2 – intalnire cu alesii tai – Raluca Teodor, Vlad Alexandrescu, Silvia Dinică, Adrian Alexandru

Uniunea Salvaţi România Filiala Sector 2 i-a invitat, sâmbătă 6.05.2017, pe cetăţeni la o întâlnire cu parlamentari, consilieri generali şi consilieri locali ai USR, astfel încât oamenii să afle pe cine au votat, ce fac aleşii lor şi să poată discuta cu ei subiecte de maximă actualitate politică.

La întâlnire, organizată la clubul Green Hours din Bucureşti, au luat parte senatorul Vlad Alexandrescu, istoric, profesor şi politician român, fost ambasador al României în Luxemburg şi ministru al Culturii în perioada 2015-2016, senatoarea Silvia Dinică, membră a Comisiei economice, industrii şi servicii şi în Comisia pentru transporturi şi energie, consilierii generali Raluca Teodor, Octavian Berceanu şi Alin Arsu, consilierii locali Adrian Alexandru şi Cristina Neagu de la Consiliul Local Sector 2, Cristian Bulfon de la CL sector 1 etc.
Detalii aici.


De pe facebook

19/05/19 13:55

USR Sector 2

1. Suntem singurii din politica noastră care ne-am bătut cu adevărat cu PSD în ultimii doi ani.
Am fost în stradă la OUG13, am fost în stradă pe 10 august, am avut colegi care au stat prin spitale în urma intervenției jandarmilor. Am făcut grevă în Parlament ca să blocăm maltratarea legilor Justiției. Am contestat la Curtea Constituțională fiecare abuz legislativ al PSD-ului. Am strâns un milion de semnături pentru Fără Penali în Funcții Publice și peste 100.000 pentru Oameni noi în politică.

2. N-am fost parte a farsei politico-interlope din ultimii 30 ani.
Suntem oameni noi în politică și am intrat în politică tocmai pentru că vreme de 30 de ani politicienii nu au fost în stare să facă nimic - nu avem nici măcar o singură autostradă care să lege provinciile istorice, nu avem niciun spital regional nou, avem în continuare sute de școli cu WC în curte. Acei câțiva dintre noi care au fost pentru puțină vreme în administrație au fost ca o gură de aer proaspăt, au arătat că România poate fi guvernată și altfel, nu doar prin hoție și prostie.

3. Știm foarte clar ce vrem să facem pentru România în Parlamentul European.
Suntem primii care am prezentat un plan concret pentru România în Europa: legislație europeană anti-corupție, mai mulți bani europeni pentru spitalele și autostrăzile din România, extinderea programului Erasmus pentru liceeni, programe pe bani europeni pentru românii din Diaspora care se întorc acasă și deschid afaceri în România.

Ne vedem la vot pe 26 mai!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 22:17

USR Sector 2

Cine a ilegalizat concurența pentru taxiuri?

Ordonanța care a ilegalizat de facto Uber și Bolt a fost semnată de câțiva oameni. 5 mai precis:
1) Viorica Dăncilă – prim-ministru
2) Dan Suciu – ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, una dintre cele mai mari slugi ale lui Liviu Dragnea
3) Răzvan Cuc – ministrul transporturilor
4) Carmen Dan – ministrul afacerilor interne
5) Ionel Tescaru – președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice

În loc să încurajăm concurența și să deschidem piețele la cât mai mulți participanți, statul român, prin acești 5 demnitari, a preferat să ne oblige să avem un monopol. Guvernul a luat, astfel, dreptul consumatorilor români de a alege ce servicii vor ei.

De ce există acest conflict între taximetriști și serviciile de ride sharing? Din același motiv pentru care au existat tensiuni asemănătoare în multe alte țări din lume: modelul de business al statului în domeniul transportului public este de a permite unui număr limitat de agenți economici să ofere acest serviciu. Faimoasele „licențe de taxi” nu mai pot fi obținute legal și se vând acum la prețuri între 2.000 și 20.000 euro. Cu alte cuvinte, primăria impune cine are dreptul să ofere acest serviciu, iar de multe ori licențele sunt deținute de firme de casă ale PSD-ALDE.

Totuși, care sunt efectele acestui OUG? În primul rând, 25% dintre șoferii Uber și Bolt nu au mai ieșit pe stradă, ceea ce a dus la imposibilitatea de a apela la aceste servicii sau la durate extraordinar de mari de timp pentru a ajunge mașina la tine. Rezultatul imediat al lipsei acestor servicii a fost acela de dublare a volumului traficului: mulți dintre cei care apelau la aceste servicii au preferat să își folosească propriile mașini. Rezultat? Mai mult trafic, mai multă poluare și mai mulți nervi.

De ce au nevoie românii de concurență? Demnitarii au șofer personal, nu au ei probleme de transport. Probleme de transport avem noi, ceilalți. Și nu doar la noi e problema, ci și la șoferii care mai făceau un ban conducând pe Uber/Bolt. Șoferii de pe aceste platforme nu erau oameni bogați. Ba dimpotrivă, mulți erau oameni săraci dar muncitori și care nu voiau să stea pe asistență socială. Voiau să muncească pentru a avea un trai mai bun. Ei sunt principala victimă a ordonanței dată de cei 5.

Taximetriștii n-au câștigat nimic. Singurii câștigători sunt mafioții care dau licențe, pentru că acestea tocmai s-au scumpit. Taximetriștii o vor plăti mai scump, iar cei care au pixul din care pleacă licența vor primi mai mulți bani.

Ca să fie penibilul maxim, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, semnatar al actului prin care poliția va amenda cu până la 5.000 de lei + confiscarea plăcuțelor pentru 6 luni pe oricine face concurență taximetriștilor, anunța ca șoferii care sunt sancționați să meargă să conteste procesele verbale. Pe ce temei să le conteste? Nu el a făcut legea proastă pe baza căreia sunt amendați? Sau se miră că i se va aplica legea pe care tot el a dat-o.

Care e soluția? Simplu: deschiderea la concurență. Un cadru simplu și clar și pentru unii și pentru alții. Nu mai chinuim nici taximetriștii cu birocrație inutilă sau șpăgi, și permitem și altora să muncească pe această piață. Oricine vrea să facă transport de persoane în oraș ar trebui să aibă dreptul să o facă dacă are: permis de conducere și mașină cu ITP și RCA la zi. Asta ar fi fost soluția care ar fi eliminat mafia licențelor. Dar cine să elimine mafia licențelor când aceia bagă bani grei în politică? În niciun caz actualii guvernanți. #ConcurentaPesteTot #MonopolNicaieri
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 19:04

USR Sector 2

La 24 de ore de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență privind transportul în regim de taxi, rezultatul este că 25% dintre șoferii care practică ride-sharing refuză să mai iasă pe stradă.

Sunt afectați de măsurile luate de Guvern peste 2 milioane de români care foloseau platformele de ride-sharing.

Taximetriștii nu au nici ei motive de bucurie. Singurii care vor câștiga vor fi cei în pixul cărora stau licențele de transport, pentru că acestea tocmai s-au scumpit.

USR solicită Guvernului să retragă ordonanța de urgență și să fie dezbătută în Parlament o lege a taximetriei care să avantajeze toate părțile.

USR susține o concurență loială între taximetrie și platformele de ride-sharing, astfel încât milioane de consumatori să primească respectul cuvenit!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 22:31

USR Sector 2

Hoții lui Dragnea - Mircea Drăghici ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 12:24

USR Sector 2

Minciunile PSD - Metroul ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

Acțiune de ecologizare – 8.04.2017

Acțiune de ecologizare – 8.04.2017

usr-secror-2-actiune-de-ecologizare-8-04-2017

Echipă mică dar hotărâtă în efortul de a avea un sector mai curat, USR Sector 2 a întreprins o nouă acțiune de ecologizare sâmbătă, 8.04.2017, în Parcul Național din Sectorul 2 (aleea Belvedere, lângă intrarea în Stadionul Național).

De pe facebook

19/05/19 13:55

USR Sector 2

1. Suntem singurii din politica noastră care ne-am bătut cu adevărat cu PSD în ultimii doi ani.
Am fost în stradă la OUG13, am fost în stradă pe 10 august, am avut colegi care au stat prin spitale în urma intervenției jandarmilor. Am făcut grevă în Parlament ca să blocăm maltratarea legilor Justiției. Am contestat la Curtea Constituțională fiecare abuz legislativ al PSD-ului. Am strâns un milion de semnături pentru Fără Penali în Funcții Publice și peste 100.000 pentru Oameni noi în politică.

2. N-am fost parte a farsei politico-interlope din ultimii 30 ani.
Suntem oameni noi în politică și am intrat în politică tocmai pentru că vreme de 30 de ani politicienii nu au fost în stare să facă nimic - nu avem nici măcar o singură autostradă care să lege provinciile istorice, nu avem niciun spital regional nou, avem în continuare sute de școli cu WC în curte. Acei câțiva dintre noi care au fost pentru puțină vreme în administrație au fost ca o gură de aer proaspăt, au arătat că România poate fi guvernată și altfel, nu doar prin hoție și prostie.

3. Știm foarte clar ce vrem să facem pentru România în Parlamentul European.
Suntem primii care am prezentat un plan concret pentru România în Europa: legislație europeană anti-corupție, mai mulți bani europeni pentru spitalele și autostrăzile din România, extinderea programului Erasmus pentru liceeni, programe pe bani europeni pentru românii din Diaspora care se întorc acasă și deschid afaceri în România.

Ne vedem la vot pe 26 mai!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 22:17

USR Sector 2

Cine a ilegalizat concurența pentru taxiuri?

Ordonanța care a ilegalizat de facto Uber și Bolt a fost semnată de câțiva oameni. 5 mai precis:
1) Viorica Dăncilă – prim-ministru
2) Dan Suciu – ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, una dintre cele mai mari slugi ale lui Liviu Dragnea
3) Răzvan Cuc – ministrul transporturilor
4) Carmen Dan – ministrul afacerilor interne
5) Ionel Tescaru – președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice

În loc să încurajăm concurența și să deschidem piețele la cât mai mulți participanți, statul român, prin acești 5 demnitari, a preferat să ne oblige să avem un monopol. Guvernul a luat, astfel, dreptul consumatorilor români de a alege ce servicii vor ei.

De ce există acest conflict între taximetriști și serviciile de ride sharing? Din același motiv pentru care au existat tensiuni asemănătoare în multe alte țări din lume: modelul de business al statului în domeniul transportului public este de a permite unui număr limitat de agenți economici să ofere acest serviciu. Faimoasele „licențe de taxi” nu mai pot fi obținute legal și se vând acum la prețuri între 2.000 și 20.000 euro. Cu alte cuvinte, primăria impune cine are dreptul să ofere acest serviciu, iar de multe ori licențele sunt deținute de firme de casă ale PSD-ALDE.

Totuși, care sunt efectele acestui OUG? În primul rând, 25% dintre șoferii Uber și Bolt nu au mai ieșit pe stradă, ceea ce a dus la imposibilitatea de a apela la aceste servicii sau la durate extraordinar de mari de timp pentru a ajunge mașina la tine. Rezultatul imediat al lipsei acestor servicii a fost acela de dublare a volumului traficului: mulți dintre cei care apelau la aceste servicii au preferat să își folosească propriile mașini. Rezultat? Mai mult trafic, mai multă poluare și mai mulți nervi.

De ce au nevoie românii de concurență? Demnitarii au șofer personal, nu au ei probleme de transport. Probleme de transport avem noi, ceilalți. Și nu doar la noi e problema, ci și la șoferii care mai făceau un ban conducând pe Uber/Bolt. Șoferii de pe aceste platforme nu erau oameni bogați. Ba dimpotrivă, mulți erau oameni săraci dar muncitori și care nu voiau să stea pe asistență socială. Voiau să muncească pentru a avea un trai mai bun. Ei sunt principala victimă a ordonanței dată de cei 5.

Taximetriștii n-au câștigat nimic. Singurii câștigători sunt mafioții care dau licențe, pentru că acestea tocmai s-au scumpit. Taximetriștii o vor plăti mai scump, iar cei care au pixul din care pleacă licența vor primi mai mulți bani.

Ca să fie penibilul maxim, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, semnatar al actului prin care poliția va amenda cu până la 5.000 de lei + confiscarea plăcuțelor pentru 6 luni pe oricine face concurență taximetriștilor, anunța ca șoferii care sunt sancționați să meargă să conteste procesele verbale. Pe ce temei să le conteste? Nu el a făcut legea proastă pe baza căreia sunt amendați? Sau se miră că i se va aplica legea pe care tot el a dat-o.

Care e soluția? Simplu: deschiderea la concurență. Un cadru simplu și clar și pentru unii și pentru alții. Nu mai chinuim nici taximetriștii cu birocrație inutilă sau șpăgi, și permitem și altora să muncească pe această piață. Oricine vrea să facă transport de persoane în oraș ar trebui să aibă dreptul să o facă dacă are: permis de conducere și mașină cu ITP și RCA la zi. Asta ar fi fost soluția care ar fi eliminat mafia licențelor. Dar cine să elimine mafia licențelor când aceia bagă bani grei în politică? În niciun caz actualii guvernanți. #ConcurentaPesteTot #MonopolNicaieri
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 19:04

USR Sector 2

La 24 de ore de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență privind transportul în regim de taxi, rezultatul este că 25% dintre șoferii care practică ride-sharing refuză să mai iasă pe stradă.

Sunt afectați de măsurile luate de Guvern peste 2 milioane de români care foloseau platformele de ride-sharing.

Taximetriștii nu au nici ei motive de bucurie. Singurii care vor câștiga vor fi cei în pixul cărora stau licențele de transport, pentru că acestea tocmai s-au scumpit.

USR solicită Guvernului să retragă ordonanța de urgență și să fie dezbătută în Parlament o lege a taximetriei care să avantajeze toate părțile.

USR susține o concurență loială între taximetrie și platformele de ride-sharing, astfel încât milioane de consumatori să primească respectul cuvenit!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 22:31

USR Sector 2

Hoții lui Dragnea - Mircea Drăghici ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 12:24

USR Sector 2

Minciunile PSD - Metroul ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

2% din impozitul tău pe venit către Uniunea Salvați România, filiala Sector 2

Anul acesta poți direcționa 2% din impozitul tău pe venit către Uniunea Salvați România, filiala Sector 2. În acest fel ne ajuți să realizăm cât mai multe acțiuni și proiecte în folosul sectorului nostru. Descarcă formularul, completează-l cu datele tale și trimite-l prin poștă la Administrația Financiară de domiciliu. Îți mulțumim că ești alături de noi!

Descarca formularul


De pe facebook

19/05/19 13:55

USR Sector 2

1. Suntem singurii din politica noastră care ne-am bătut cu adevărat cu PSD în ultimii doi ani.
Am fost în stradă la OUG13, am fost în stradă pe 10 august, am avut colegi care au stat prin spitale în urma intervenției jandarmilor. Am făcut grevă în Parlament ca să blocăm maltratarea legilor Justiției. Am contestat la Curtea Constituțională fiecare abuz legislativ al PSD-ului. Am strâns un milion de semnături pentru Fără Penali în Funcții Publice și peste 100.000 pentru Oameni noi în politică.

2. N-am fost parte a farsei politico-interlope din ultimii 30 ani.
Suntem oameni noi în politică și am intrat în politică tocmai pentru că vreme de 30 de ani politicienii nu au fost în stare să facă nimic - nu avem nici măcar o singură autostradă care să lege provinciile istorice, nu avem niciun spital regional nou, avem în continuare sute de școli cu WC în curte. Acei câțiva dintre noi care au fost pentru puțină vreme în administrație au fost ca o gură de aer proaspăt, au arătat că România poate fi guvernată și altfel, nu doar prin hoție și prostie.

3. Știm foarte clar ce vrem să facem pentru România în Parlamentul European.
Suntem primii care am prezentat un plan concret pentru România în Europa: legislație europeană anti-corupție, mai mulți bani europeni pentru spitalele și autostrăzile din România, extinderea programului Erasmus pentru liceeni, programe pe bani europeni pentru românii din Diaspora care se întorc acasă și deschid afaceri în România.

Ne vedem la vot pe 26 mai!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 22:17

USR Sector 2

Cine a ilegalizat concurența pentru taxiuri?

Ordonanța care a ilegalizat de facto Uber și Bolt a fost semnată de câțiva oameni. 5 mai precis:
1) Viorica Dăncilă – prim-ministru
2) Dan Suciu – ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, una dintre cele mai mari slugi ale lui Liviu Dragnea
3) Răzvan Cuc – ministrul transporturilor
4) Carmen Dan – ministrul afacerilor interne
5) Ionel Tescaru – președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice

În loc să încurajăm concurența și să deschidem piețele la cât mai mulți participanți, statul român, prin acești 5 demnitari, a preferat să ne oblige să avem un monopol. Guvernul a luat, astfel, dreptul consumatorilor români de a alege ce servicii vor ei.

De ce există acest conflict între taximetriști și serviciile de ride sharing? Din același motiv pentru care au existat tensiuni asemănătoare în multe alte țări din lume: modelul de business al statului în domeniul transportului public este de a permite unui număr limitat de agenți economici să ofere acest serviciu. Faimoasele „licențe de taxi” nu mai pot fi obținute legal și se vând acum la prețuri între 2.000 și 20.000 euro. Cu alte cuvinte, primăria impune cine are dreptul să ofere acest serviciu, iar de multe ori licențele sunt deținute de firme de casă ale PSD-ALDE.

Totuși, care sunt efectele acestui OUG? În primul rând, 25% dintre șoferii Uber și Bolt nu au mai ieșit pe stradă, ceea ce a dus la imposibilitatea de a apela la aceste servicii sau la durate extraordinar de mari de timp pentru a ajunge mașina la tine. Rezultatul imediat al lipsei acestor servicii a fost acela de dublare a volumului traficului: mulți dintre cei care apelau la aceste servicii au preferat să își folosească propriile mașini. Rezultat? Mai mult trafic, mai multă poluare și mai mulți nervi.

De ce au nevoie românii de concurență? Demnitarii au șofer personal, nu au ei probleme de transport. Probleme de transport avem noi, ceilalți. Și nu doar la noi e problema, ci și la șoferii care mai făceau un ban conducând pe Uber/Bolt. Șoferii de pe aceste platforme nu erau oameni bogați. Ba dimpotrivă, mulți erau oameni săraci dar muncitori și care nu voiau să stea pe asistență socială. Voiau să muncească pentru a avea un trai mai bun. Ei sunt principala victimă a ordonanței dată de cei 5.

Taximetriștii n-au câștigat nimic. Singurii câștigători sunt mafioții care dau licențe, pentru că acestea tocmai s-au scumpit. Taximetriștii o vor plăti mai scump, iar cei care au pixul din care pleacă licența vor primi mai mulți bani.

Ca să fie penibilul maxim, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, semnatar al actului prin care poliția va amenda cu până la 5.000 de lei + confiscarea plăcuțelor pentru 6 luni pe oricine face concurență taximetriștilor, anunța ca șoferii care sunt sancționați să meargă să conteste procesele verbale. Pe ce temei să le conteste? Nu el a făcut legea proastă pe baza căreia sunt amendați? Sau se miră că i se va aplica legea pe care tot el a dat-o.

Care e soluția? Simplu: deschiderea la concurență. Un cadru simplu și clar și pentru unii și pentru alții. Nu mai chinuim nici taximetriștii cu birocrație inutilă sau șpăgi, și permitem și altora să muncească pe această piață. Oricine vrea să facă transport de persoane în oraș ar trebui să aibă dreptul să o facă dacă are: permis de conducere și mașină cu ITP și RCA la zi. Asta ar fi fost soluția care ar fi eliminat mafia licențelor. Dar cine să elimine mafia licențelor când aceia bagă bani grei în politică? În niciun caz actualii guvernanți. #ConcurentaPesteTot #MonopolNicaieri
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 19:04

USR Sector 2

La 24 de ore de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență privind transportul în regim de taxi, rezultatul este că 25% dintre șoferii care practică ride-sharing refuză să mai iasă pe stradă.

Sunt afectați de măsurile luate de Guvern peste 2 milioane de români care foloseau platformele de ride-sharing.

Taximetriștii nu au nici ei motive de bucurie. Singurii care vor câștiga vor fi cei în pixul cărora stau licențele de transport, pentru că acestea tocmai s-au scumpit.

USR solicită Guvernului să retragă ordonanța de urgență și să fie dezbătută în Parlament o lege a taximetriei care să avantajeze toate părțile.

USR susține o concurență loială între taximetrie și platformele de ride-sharing, astfel încât milioane de consumatori să primească respectul cuvenit!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 22:31

USR Sector 2

Hoții lui Dragnea - Mircea Drăghici ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 12:24

USR Sector 2

Minciunile PSD - Metroul ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

 

Acțiune de ecologizare – 25.03.2017

Acțiune de ecologizare – 25.03.2017

USR Sector 2 - actiune de ecologizare in Parcul National

USR Sector 2 – actiune de ecologizare in Parcul National

O nouă acțiune de ecologizare organizată de Filiala USR Sector 2, în 25.03.2017, în zona “Rondului Maior Coravu” (la intrarea în Stadionul National).

De pe facebook

19/05/19 13:55

USR Sector 2

1. Suntem singurii din politica noastră care ne-am bătut cu adevărat cu PSD în ultimii doi ani.
Am fost în stradă la OUG13, am fost în stradă pe 10 august, am avut colegi care au stat prin spitale în urma intervenției jandarmilor. Am făcut grevă în Parlament ca să blocăm maltratarea legilor Justiției. Am contestat la Curtea Constituțională fiecare abuz legislativ al PSD-ului. Am strâns un milion de semnături pentru Fără Penali în Funcții Publice și peste 100.000 pentru Oameni noi în politică.

2. N-am fost parte a farsei politico-interlope din ultimii 30 ani.
Suntem oameni noi în politică și am intrat în politică tocmai pentru că vreme de 30 de ani politicienii nu au fost în stare să facă nimic - nu avem nici măcar o singură autostradă care să lege provinciile istorice, nu avem niciun spital regional nou, avem în continuare sute de școli cu WC în curte. Acei câțiva dintre noi care au fost pentru puțină vreme în administrație au fost ca o gură de aer proaspăt, au arătat că România poate fi guvernată și altfel, nu doar prin hoție și prostie.

3. Știm foarte clar ce vrem să facem pentru România în Parlamentul European.
Suntem primii care am prezentat un plan concret pentru România în Europa: legislație europeană anti-corupție, mai mulți bani europeni pentru spitalele și autostrăzile din România, extinderea programului Erasmus pentru liceeni, programe pe bani europeni pentru românii din Diaspora care se întorc acasă și deschid afaceri în România.

Ne vedem la vot pe 26 mai!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 22:17

USR Sector 2

Cine a ilegalizat concurența pentru taxiuri?

Ordonanța care a ilegalizat de facto Uber și Bolt a fost semnată de câțiva oameni. 5 mai precis:
1) Viorica Dăncilă – prim-ministru
2) Dan Suciu – ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, una dintre cele mai mari slugi ale lui Liviu Dragnea
3) Răzvan Cuc – ministrul transporturilor
4) Carmen Dan – ministrul afacerilor interne
5) Ionel Tescaru – președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice

În loc să încurajăm concurența și să deschidem piețele la cât mai mulți participanți, statul român, prin acești 5 demnitari, a preferat să ne oblige să avem un monopol. Guvernul a luat, astfel, dreptul consumatorilor români de a alege ce servicii vor ei.

De ce există acest conflict între taximetriști și serviciile de ride sharing? Din același motiv pentru care au existat tensiuni asemănătoare în multe alte țări din lume: modelul de business al statului în domeniul transportului public este de a permite unui număr limitat de agenți economici să ofere acest serviciu. Faimoasele „licențe de taxi” nu mai pot fi obținute legal și se vând acum la prețuri între 2.000 și 20.000 euro. Cu alte cuvinte, primăria impune cine are dreptul să ofere acest serviciu, iar de multe ori licențele sunt deținute de firme de casă ale PSD-ALDE.

Totuși, care sunt efectele acestui OUG? În primul rând, 25% dintre șoferii Uber și Bolt nu au mai ieșit pe stradă, ceea ce a dus la imposibilitatea de a apela la aceste servicii sau la durate extraordinar de mari de timp pentru a ajunge mașina la tine. Rezultatul imediat al lipsei acestor servicii a fost acela de dublare a volumului traficului: mulți dintre cei care apelau la aceste servicii au preferat să își folosească propriile mașini. Rezultat? Mai mult trafic, mai multă poluare și mai mulți nervi.

De ce au nevoie românii de concurență? Demnitarii au șofer personal, nu au ei probleme de transport. Probleme de transport avem noi, ceilalți. Și nu doar la noi e problema, ci și la șoferii care mai făceau un ban conducând pe Uber/Bolt. Șoferii de pe aceste platforme nu erau oameni bogați. Ba dimpotrivă, mulți erau oameni săraci dar muncitori și care nu voiau să stea pe asistență socială. Voiau să muncească pentru a avea un trai mai bun. Ei sunt principala victimă a ordonanței dată de cei 5.

Taximetriștii n-au câștigat nimic. Singurii câștigători sunt mafioții care dau licențe, pentru că acestea tocmai s-au scumpit. Taximetriștii o vor plăti mai scump, iar cei care au pixul din care pleacă licența vor primi mai mulți bani.

Ca să fie penibilul maxim, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, semnatar al actului prin care poliția va amenda cu până la 5.000 de lei + confiscarea plăcuțelor pentru 6 luni pe oricine face concurență taximetriștilor, anunța ca șoferii care sunt sancționați să meargă să conteste procesele verbale. Pe ce temei să le conteste? Nu el a făcut legea proastă pe baza căreia sunt amendați? Sau se miră că i se va aplica legea pe care tot el a dat-o.

Care e soluția? Simplu: deschiderea la concurență. Un cadru simplu și clar și pentru unii și pentru alții. Nu mai chinuim nici taximetriștii cu birocrație inutilă sau șpăgi, și permitem și altora să muncească pe această piață. Oricine vrea să facă transport de persoane în oraș ar trebui să aibă dreptul să o facă dacă are: permis de conducere și mașină cu ITP și RCA la zi. Asta ar fi fost soluția care ar fi eliminat mafia licențelor. Dar cine să elimine mafia licențelor când aceia bagă bani grei în politică? În niciun caz actualii guvernanți. #ConcurentaPesteTot #MonopolNicaieri
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

17/05/19 19:04

USR Sector 2

La 24 de ore de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență privind transportul în regim de taxi, rezultatul este că 25% dintre șoferii care practică ride-sharing refuză să mai iasă pe stradă.

Sunt afectați de măsurile luate de Guvern peste 2 milioane de români care foloseau platformele de ride-sharing.

Taximetriștii nu au nici ei motive de bucurie. Singurii care vor câștiga vor fi cei în pixul cărora stau licențele de transport, pentru că acestea tocmai s-au scumpit.

USR solicită Guvernului să retragă ordonanța de urgență și să fie dezbătută în Parlament o lege a taximetriei care să avantajeze toate părțile.

USR susține o concurență loială între taximetrie și platformele de ride-sharing, astfel încât milioane de consumatori să primească respectul cuvenit!
... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 22:31

USR Sector 2

Hoții lui Dragnea - Mircea Drăghici ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

16/05/19 12:24

USR Sector 2

Minciunile PSD - Metroul ... mai multmai putin

Vezi pe Facebook

Comunicat de presă USR Sect 2 – Referitor la incendiul din Clubul Bamboo

logo-usr16-flagComunicat de presă – 21 ianuarie 2017

Referitor la incendiul din Clubul Bamboo

Filiala USR Sector 2 își exprimă profunda îngrijorare față de evenimentele petrecute în dimineața zilei de 21 ianuarie 2017 in Clubul Bamboo, situat în Sectorul 2.

“Este evident că tragedia din Clubul Colectiv nu reprezintă o lecție din care autoritățile locale să fi învățat ceva. Constatăm cu surprindere că Primăria Sector 2 a tolerat și continuă să tolereze desfășurarea unor activități comerciale fără existenta tuturor autorizațiilor necesare prevăzute de lege, în condițiile în care este pusă în pericol viața bucureștenilor”, a declarat Marian Bumbar, președintele filialei USR Sector 2 și consilier general în cadrul Consiliului General al Municipiului București.

Este pentru a doua oară în decurs de 6 luni când se produce un incendiu la un club din Sectorul 2, după incidentul din august 2016, de la Clubul Chaboo, unde a ars cortul în care erau depozitate diferite materiale. În noiembrie 2016, Filiala USR Sector 2 a semnalat public prin consilierii locali USR Sector 2 neregulile de la Clubul Chaboo, care funcționează fără autorizație de construcție.

“Vom solicita Primăriei Sector 2 să pună la dispoziția publicului informații despre stadiul obținerii autorizației de funcționare a tuturor cluburilor care își desfășoară activitatea pe raza Sectorului 2 și să elaboreze un plan de măsuri care să asigure conformarea cu prevederile legii în cel mai scurt timp. Se dovedește astăzi că doar norocul a făcut să nu asistăm la o nouă tragedie”, a declarat Adrian Alexandru, liderul consilierilor locali USR Sector 2.

USR Sector 2 este alături de persoanele rănite în incendiul de la Club Bamboo și va folosi toate instrumentele juridice aflate la dispoziția sa pentru a preveni pe viitor astfel de incidente.

Contact:

Biroul de presă USR Sector 2
s2[at]usr.ro